El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, ha donat les dades definitives del que ha suposat per al país l’espectacle Scalada del Cirque du Soleil.

Quidam
Quidam (Photo credit: Wikipedia)
El ministre de Turisme i Medi Ambient, Francesc Camp, ha donat les dades definitives del que ha suposat per al país l’espectacle Scalada del Cirque du Soleil.
Un dels aspectes a destacar és l’impacte econòmic de l’esdeveniment, que gairebé ha triplicat el que ha costat. D’aquesta manera, segons va posar en relleu Camp, si se suma la despesa que han fet tant els visitants com l’organització per poder dur a terme l’espectacle i l’impacte mediàtic, el resultat és de 8,5 milions d’euros, quan el cost final ha estat de 2,6. Aquesta repercussió ja fa pensar al Govern que l’any que ve es pugui apostar de nou per un espectacle d’aquestes característiques i la primera opció és repetir amb el Cirque du Soleil. Si l’aposta per la companyia canadenca no fos factible se n’avaluarien altres, tal com va reconèixer el ministre de Turisme.
D’aquesta manera, Turisme ha analitzat diferents fonts d’informació per arribar a aquests càlculs. Així, s’ha tingut en compte, en primer lloc, que dels 46.915 espectadors, 32.653 eren visitants. D’aquests, 7.184 eren excursionistes, és a dir, persones que van venir i marxar el mateix dia i la resta, 25.469, eren turistes, és a dir, persones que van pernoctar. També s’ha pogut determinar que l’estada mitjana d’aquestes persones ha estat de 2,34 dies.
La despesa mitjana per als excursionistes ha estat calculada en 69,03 euros, mentre que la dels turistes està quantificada en 113,32 euros, la qual cosa dóna un resultat final de 7.250.000 euros de despesa que haurien fet els visitants al país. A això cal sumar-hi, segons les dades facilitades ahir, la despesa logística que s’ha fet des del Govern per organitzar aquest espectacle, i que s’eleva a 621.676 euros. A banda, el Cirque du Soleil també va fer una despesa al país, que ha estat xifrada en 199.759 euros. En aquests dos apartats el titular de Turisme va fer incidència en el fet que la gran majoria dels treballs es van fer mitjançant contractes a empreses del país, de manera que també s’ha generat activitat econòmica al teixit empresarial.
En total el cost de l’espectacle ha estat de 2.641.893 euros i els ingressos han estat de 191.782 euros, 152.862 dels quals per la venda d’entrades.
A l’hora de calcular tot l’impacte econòmic s’ha tingut en compte el dels mitjans de comunicació, la qual cosa suposaria un total de 432.000 euros, que seria el que hauria costat pagar tots els espais que s’han dedicat a l’espectacle.
Entre les dades que va facilitar ahir l’executiu hi ha que al mes de juliol van entrar al país 213.000 turistes, xifra que suposa un 3,1% més que l’any passat. Així, si bé la primera i la segona setmana del mes el volum d’entrades va ser similar al de l’any passat, l’increment es dóna en les darreres setmanes i els primers quatre dies d’agost, en què es va créixer un 4,7%.
Camp va destacar també que davant aquest increment hi ha la davallada dels excursionistes, la qual cosa es pot justificar pel menor poder adquisitiu i també pel temps. Va recordar, a més a més, que aquesta és la tònica dels darrers mesos. Aquest descens s’ha situat al mes de juliol en un -3,5%, ja que mentre que el juliol del 2012 van venir al país 697.000 excursionistes, aquest any el volum s’ha situat en 672.000.
Una altra de les qüestions que s’han analitzat és l’ocupació hotelera, a partir de les dades que ha facilitat el sector. Així, mentre que el mes de juliol d’aquest any s’ha assolit un 47,9% d’ocupació, l’any passat el percentatge va ser del 44,8%. Així, la millora respecte de l’any passat és del 3,1%, i és del 2,6% en la primera quinzena i del 5,2% en la segona. També s’ha enquestat cinc hotels més que no formen part de la Unió Hotelera i el resultat és que l’ocupació ha crescut aquest any un 5,3% i així, mentre que la primera quinzena es va registrar una davallada de l’1,7%, en la segona es va donar un creixement del 12,3%.

Enquesta als visitants
Un element molt important per poder avaluar el resultat i l’impacte de l’espectacle són les enquestes que s’han fet als espectadors. D’aquesta manera, 6.451 persones han respost, la qual cosa, segons Camp, dóna un marge d’error “baixíssim”. En general, la valoració global, tenint en compte l’espectacle i l’entorn, és molt alta ja que un 79% li dóna una nota igual o superior a 7 sobre 10, i de fet la mitjana se situa en 8,4.
Aquestes enquestes també han servit per determinar que un 59,5% dels espectadors venien d’Espanya, especialment de Catalunya, i un altre 5,7 de França, el mateix percentatge d’altres procedències, mentre que un altre 29,2% eren del país.
Als enquestats se’ls va demanar per diferents aspectes de la funció i de l’entorn, i entre els punts febles hi ha el procés de reserva, la visibilitat de l’escenari i la dificultat per aparcar el vehicle. Sobre la durada de l’espectacle, hi va haver un 73,3% dels espectadors que van veure’l amb entrada gratuïta que opinaven que era l’adequada, enfront del 59,4% dels que van pagar. Un altre 40,1% dels que hi van accedir amb entrada de pagament van considerar que era curt.
Per país de procedència cal destacar que els espectadors més exigents han estat els d’An­dorra, que hi han donat una valoració global de 7,7; enfront del 8,6 d’espanyols i francesos i el 9,2 d’altres procedències.
Sobre les mancances, Camp va exposar que seran qüestions que caldrà tenir en compte en propers espectacles.

L’aposta per grans cites
La política de portar al país grans esdeveniments tant esportius com culturals continuarà sent una de les apostes fortes de l’executiu, ja que, tal com va exposar ahir Camp, el pressupost per a esdeveniments es mantindrà de cara a l’any que ve. Si el Cirque du Soleil torna al país caldrà, però, solucionar un seguit de qüestions, entre les quals la possible cobertura de la zona per als espectadors. Així, segons Camp, caldrà avaluar com es compagina el fet que sigui un espectacle a l’aire lliure amb el possible impacte de la meteorologia. També va destacar que el parc Central seria la primera opció com a escenari.

ORIGINAL

http://www.bondia.ad/index.php?option=com_content&view=article&id=24732%3Aturisme-calcula-que-scalada-ha-tingut-un-impacte-economic-de-85-milions&catid=43%3Asocietat 
Enhanced by Zemanta

Comentarios

Entradas populares de este blog

Comprar Red Velvet Oil Sérum de Freshly Cosmetics en Gran Farmacia Andorra líder en Parafarmacia en Andorra.¿Piel facial sensible, seca y apagada? Este sérum hidratante facial 100% natural combina 15 aceites vegetales orgánicos de primera prensada en frío para reducir la inflamación, la sensibilidad y las rojeces de tu rostro. Con un activo concentrado de Omega 3 marino, su fórmula libre de agua y rica en nutrientes logra una alta penetración de los activos en la piel. ¡Luce una piel radiante y aterciopelada!• Nutrición profunda con 15 aceites vegetales orgánicos y de primera prensada en frío• Reduce sensibilidad y rojeces• Reduce la inflamación en un 40% a los 28 días• Aporta hidratación, firmeza, elasticidad, luminosidad y vitalidad al rostro• Aumenta la síntesis de colágeno un 26% en 28 días• Base oleosa de alta penetración y rápida absorción• Incorpora EPA y DHA, moléculas esenciales para el correcto funcionamiento de las células• Libre de siliconas, parafinas y aceites minerales✨Perfume natural. Sus ligeras notas tropicales de guayaba, papaya y granada junto al agradable aroma a rosa y violeta crean un sutil perfume exótico de lo más atractivo.30 ml | Envase de vidrio |Testado dermatológicamente y apto para pieles sensibles y con tendencia atópica | No comedogénico | Rápida absorción | Apto para embarazadas

Comprar Citrus Nourishing Shower Gel de Freshly Cosmetics en Gran Farmacia Andorra líder en Parafarmacia en Andorra. Este gel de ducha natural está formulado para que tus días sean más refrescantes. Tiene una aromática fragancia cítrica que relaja a la vez que energiza. Contiene tensioactivos naturales derivados del coco para que tus duchas sean más cremosas y espumosas. El gel es natural, vegano y, por supuesto, contiene  ingredientes súper nutritivos como el aceite de almendras y de aguacate, así como aloe vera para calmar la piel. • Acción nutritiva e hidratante • Su fórmula suave respeta la barrera dérmica • Perfecto para pieles sensibles y atópicas• Restablece las funciones de la piel reduciendo irritaciones• Textura en gel • 99% de ingredientes naturales• Ingredientes que no incorporamos: aceites minerales (parraffinum liquidum), siliconas, derivados de PEG y PPG, DEA, MEA, TEA, Parabenos, Alcohol✨Perfume natural. Compuesto de aceites esenciales de alta calidad de naranja dulce y bergamota.250 ml | Testado dermatológicamente y apto para pieles sensibles | Apto para embarazadas.#parafarmaciaandorraonline #granfarmaciaandorra #granfarmaciaandorre #parafarmaciaandorra #parafarmacia #freshlycosmetics #cosmetics #Freshly #granfarmacia #granfarmaciaand #andorralovers

Comprar Mascarilla hidratante Ultimate Recovery Bio-Cellulose Mask de Medik8 en Gran Farmacia Andorra líder en Parafarmacia en Andorra • La mascarilla hidratante Ultimate Recovery Bio-Cellulose de Medik8 es una mascarilla de hoja hidratante ideal para revitalizar la piel seca e irritada. Utilizada por profesionales de la piel en todo el mundo, esta mascarilla mineral hidratante infunde una combinación única de potentes minerales para calmar, nutrir y refrescar intensamente.• Es perfecta para pieles sensibles y es el complemento ideal después de tratamientos como la micropunción o la microdermoabrasión, o como un tratamiento semanal revitalizante.• Su fórmula de bio-celulosa premium, que nunca se seca, proporciona una hidratación continua, envolviendo la piel en un manto de frescura y calma.• Ideal para pieles que necesitan un impulso de hidratación, esta mascarilla de hoja hidratante desintoxica y nutre profundamente, dejando la piel visiblemente más hidratada, calmada y fresca.• La mascarilla Ultimate Recovery Bio-Cellulose de Medik8 es una mascarilla biodegradable y sin perfume artificial, colorantes sintéticos, parabenos ni alcohol. #medik8 #medik8skincare #medik8pa #medik8gran #andorralovers #andorraworld #granfarmaciaand #granfarmaciaandorra #andorrafarmacia #lamejorfarmacia #andorrafarmaciatop #farmaciaandorra #farmaciaandorrana #parafarmaciaandorra #andorraparafarmacia #best #top10 #fyp #andorra