¿Tot es culpa del personal?, algú s'ha preguntat sobre l'oferta, basars Xinesos, outlets amb col·leccions de fa 4 anys, sabateries amb sabates fetes a Xina, botiguers poc o gens preparats, per favor! no només te culpa el treballador.
El personal del comerç suspèn i tots els actors coincideixen que falta molt camí per recórrer per arribar als nivells de qualitat òptims en un sector que és un dels motors econòmics del país.
L’atenció al client està lluny dels estàndards que necessita el potent teixit comercial del país. No és una novetat, però és la principal mancança detectada a la primera diagnosi del pla estratègic de turisme de compres presentada el mes de març passat. “Si vols competir internacionalment ho has de fer des de l’excel·lència en tots els àmbits”, va comentar llavors el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. Tots els actors implicats coincideixen, però, que encara falta un llarg camí per recórrer a l’hora d’assolir els nivells d’exigència òptims. Poca professionalitat i les dificultats dels comerciants per trobar personal qualificat. Les deficiències són clares i de llarg conegudes. Les particularitats del mercat laboral andorrà impedeixen a empresaris i botiguers trobar personal amb especificitats concretes i les quotes d’Immigració no permeten cobrir aquestes carències. Si a aquests dos problemes endèmics se’ls sumen els derivats de la crisi dels últims anys, com ara la proliferació de models de negoci low cost, la panoràmica general no convida a l’optimisme. “Estem davant d’una problemàtica d’Estat”, assegura Sònia Yebra, presidenta de l’Associació de Comerciants i Propietaris de l’avinguda Meritxell, que tot i que considera que darrerament s’ha avançat en certs àmbits com ara l’adequació dels espais públics o l’augment de l’oferta complementària al procés de compra, “l’atenció al client continua com la gran assignatura pendent”.
L’atenció al client està lluny dels estàndards que necessita el potent teixit comercial del país. No és una novetat, però és la principal mancança detectada a la primera diagnosi del pla estratègic de turisme de compres presentada el mes de març passat. “Si vols competir internacionalment ho has de fer des de l’excel·lència en tots els àmbits”, va comentar llavors el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp. Tots els actors implicats coincideixen, però, que encara falta un llarg camí per recórrer a l’hora d’assolir els nivells d’exigència òptims. Poca professionalitat i les dificultats dels comerciants per trobar personal qualificat. Les deficiències són clares i de llarg conegudes. Les particularitats del mercat laboral andorrà impedeixen a empresaris i botiguers trobar personal amb especificitats concretes i les quotes d’Immigració no permeten cobrir aquestes carències. Si a aquests dos problemes endèmics se’ls sumen els derivats de la crisi dels últims anys, com ara la proliferació de models de negoci low cost, la panoràmica general no convida a l’optimisme. “Estem davant d’una problemàtica d’Estat”, assegura Sònia Yebra, presidenta de l’Associació de Comerciants i Propietaris de l’avinguda Meritxell, que tot i que considera que darrerament s’ha avançat en certs àmbits com ara l’adequació dels espais públics o l’augment de l’oferta complementària al procés de compra, “l’atenció al client continua com la gran assignatura pendent”.
Comentarios
Publicar un comentario
Moltes gràcies. Ens pot contactar al +33786568901